.
A zene örömforrás.
Élvezet játszani és hallgatni.
Lehet rá...
old: régi, öreg, egykori, hajdani
1. Az old school és a new school a hip-hop kultúra termékei, és történelmi mélységet kölcsönöznek a rapnek azzal, hogy múltat (egy klasszikus korszak méltóságát) és jövõt (egy modern kor ígéretét) adnak neki. De mint meghatározás, a régi/új iskola elnevezés nem igazán találó. Emiatt a közöttük húzódó határvonal állandóan eltolódik. Az old school kifejezést általában az alábbi esetekben alkalmazzák: -az elõ-rap (az az idõszak, melyre Kool Herc breakbeatjei, Grandmaster Flash and the Furious Five "The Message"-e és Afrika Bambaata "Zulu Nation"-je nyomja rá a bélyegét), -a tömeges popzenévé válás elõtti rap (amikor a Run D. M. C. lóbálta a mikrofont a színpadon, videón és lemezen) és -az átalakulás elõtti rap (vagyis mindaz, ami a Public Enemy hatására indult be). 2. A hip-hopot elsõ napjaiban egyszerûen rapnek hívták, mert azt hitték, hogy a központi stílusjegye a rímelõ beszéd, amelyhez a dj-k csak a ritmikus hátteret adják. A rap kezdetben élõ elõadási forma volt, virtuóz, két lemezjátszós keverési technikával, egy keverõpulttal és egy MC-vel (mely vagy a Mike Chanter vagy a Master of Ceremony rövidítése) a mikrofonnál. King Rim III "The Personality Jock" c. 1979-es kislemeze volt az elsõ bakelitre nyomott rap. Mialatt az elsõ rapgeneráció, közöttük Grandmaster Flash még a Chicet, Blondie-t vagy a Queent dolgozta fel, a legendás Afrika Bambaataa George Clinton P-Funkja és a Kraftwerk avantgárd electro-soundja, mindenekelõtt azonban annak "Trans-Europe Express" c. száma felé orientálódott. A dobgép és a szintetizátor elõtérbe kerülésével létrejöttek az electric funk dancefloor hangszeres számok. Ezen rap-oldie-k közül sok ma klasszikusnak számít.