.
A zene örömforrás.
Élvezet játszani és hallgatni.
Lehet rá...
Egy már megjelent szám más elõadó által átdolgozott változata, ami gyakran sikeresebb, népszerûbb, mint az eredeti.
Amerikában, az '50-es években volt a csúcsidõszaka, amikor az új stílus, az R&B a fehérek figyelmét is felkeltette, csak az zavarta õket (és a lemezkiadókat, rádióadókat), hogy feketék játsszák. Ezért a fekete elõadók számait fehér énekesek adták elõ, nemcsak a sikert, hanem a nagy pénzt is learatva.
A "Hound Dog" pl. Big Mama Thorntontól származik, aki mindössze 500 dollárt kapott érte. Elvis Presley néhány évvel késõbb átdolgozta a számot, és több millió példány kelt el belõle.
Ez a folyamat addig tartott, amíg a fiatalok a faji elõítéletet félretéve rájöttek, hogy a fekete eredeti jobb.
A cover version legtipikusabb példája a rock and roll "elsõszülöttének", a híres Rock Around the Clock-nak az esete. Ez eredetileg a színes bõrû Johnny Dae száma volt, ám 1954-ben a fehér Bill Haley & the Comets elõadásában lett világsiker, és õt kiálltották ki az új stílus úttörõjének. Alig három év leforgása alatt több mint 3 millió példányban kelt el.
Néhány további cover version: a fekete The Chords zenekar 1954-ben megjelent a "Sh-Boom" c. számmal, a nagy pénzt azonban a fehér kanadai The Crew Cuts együttes vágta zsebre, mely ugyancsak 1954-ben jelent meg ezzel a dallal a piacon.
Eredetileg Joe Turnertõl származik a "Shake, Rattle and Roll", az a dal, mellyel Bill Haley második hatalmas sikerét aratta. 1955-ben Fats Domino énekelte az "Ain't that a shame" c. számot, de Pat Boone villogott a feldolgozásával.
Volt azonban ezeknek a cover-verzióknak pozitív hatása is: népszerûvé tettek egy új zenei irányzatot, a rock & roll-t a legszéles közönség körében. ►feldolgozás