.
A zene örömforrás.
Élvezet játszani és hallgatni.
Lehet rá...
hippie/hippy/hipster
A '60-as évek második felében, Kaliforniából induló ifjúsági mozgalom és kultúra volt a maga zenei irányzataival.
A hippik hosszú hajjal, rojtos ruhákban, valódi munka nélkül, gitárral a kézben vándoroltak a világban, és nem tulajdonítottak nagy fontosságot a tisztálkodásnak. Általában ez volt a felnõttek (legbarátságosabb) leírása a hippikrõl.
A hippimozgalom mögött azonban sokkal több rejlett: a békés fiatalok reakciója volt a vietnami háborúra és a politikai, szociális bizonytalanságra.
Úgy gondolták, hogy hajukban virággal, énekelve, toleranciával, szerelemmel, az anyagi javaktól való elfordulással meg tudják változtatni a világot. "Peace and Love", "Make Love, Not War", keleti ihletésû filozófia, az LSD és a marihuána általi "pszichedelikus utazások", a kommuna és a közös tulajdon egyaránt hozzátartozott flower-power jellemzõihez.
Csakúgy, mint a zenéjük.
Ezek lágy, drogos ködben úszó dalok voltak, mint pl. Scott McKenzie "San Francisco"-ja, melyben ezt énekli: "ha San Franciscóba mész, mindenképpen tegyél a hajadba virágot."
A Flowerpot Men is ide tartozott angol slágerével, a "Let's Go To San Francisco!"-val (Menjünk San Franciscóba!).
A '60-as évek második felére San Francisco lett az új, sokszínû rockzene központja.
A westcoast-rock közismert fogalommá vált. Ehhez olyan együttesek tartoztak, mint a Jefferson Airplane (ill. Jefferson Starship) és a Grateful Dead, melyek a hippik körében szinte kultuszegyüttesekké váltak. Folk-rock, R&B és rock mûvészi keverékét játszották, és nem riadtak vissza a szexuális, vagy politikai utalásoktól, de a drogfogyasztástól sem.
Olyan együttesekkel, mint a Buffalo Springfield és a Crosby, Stills & Nash, a country-rocknak nagy közönségsikere volt; a kanadai Guess Who együttes a soft rocknak szerzett hírnevet és elismerést, a Santana együttes a latin rockot vitte tovább, mely dél-amerikai ritmusokkal aláfestett rockzene volt; a protest-rock csúcspontjait Bob Dylan "Like a Rolling Stone"-ja (Mint egy gördülõ kõ), az általa írt Byrds-szám, a "Mr. Tambourine Man", Joan Baez elkötelezett tiltakozó dalai és Barry McGuire-nek a világ pusztulásáról szóló kiváló száma, az "Eve of Destruction" (A rombolás estéje) jelentették; a folk-rock a '60-as évek végén új hippi-öltözetben jelent meg.